همشهری آنلاین: معاون سیاسی سازمان بازرسی، عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان، معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان و ۴ نماینده سابق مجلس سوابق کاری خود را برای ریاست دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس فرستادند.

تسنیم نوشت: پس از آنکه عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس سابق دیوان محاسبات هفته گذشته به عنوان وزیر کشور دولت یازدهم انتخاب شد، مجلس شورای اسلامی باید یک رئیس جدید برای این دیوان انتخاب کند.

برهمین اساس، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از افرادی که برای ریاست دیوان محاسبات آمادگی دارند، خواست تا روز چهارشنبه هفته جاری (30 مردادماه) سوابق کاری خود را برای بررسی به این کمیسیون ارسال کند تا بعد از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، سوابق آنان را مورد رسیدگی قرار دهد.

مجید نصیرپور نماینده مردم سراب در مجلس هشتم، مهدی امیری‌اصفهانی معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور، سیدمحمد میرمحمدی نماینده سابق مردم قم و علی یوسف‌پور نماینده سابق اردل و فارسان از جمله کسانی هستند که سوابق کاری خود را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه کرده‌اند.

پیش از این نیز سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، حسینعلی امیری عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان و سیداحمد رسولی‌نژاد معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان سوابق کاری خود را برای ریاست دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده بودند.

دیوان محاسبات کشور سازمانی دولتی است که در امور مالی و اداری مستقل است. این نهاد یکی از نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی است که وظیفه نظارت بر همه فرآیندهای مالی کشور را بر عهده دارد و به عنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می‎کند.

این دیوان به همه حساب‎های وزارتخانه، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و دیگر دستگاه‎هایی که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند، رسیدگی یا حسابرسی می‌کند تا هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده باشد و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.

دیوان محاسبات کشور حساب‎ها و اسناد و مدارک مربوط را برابر قانون جمع‌آوری می‎کند و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظارت خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور پس از افتتاح هر دوره قانون‌گذاری به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و رای نمایندگان ملت انتخاب می‌شود.

کد خبر 227852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز